OSTATNI DZIEŃ OTWARTYCH DRZWI
23 września o 17.30 Grupa przedszkolna 3-4 latków "Mały Odkrywca" Przekonasz się, jak duże korzyści przynosi rozpoczęcie zabaw z czytaniem we wczesnym dzieciństwie. Doświadczysz, ile radości niesie to ze sobą oraz jak duży wpływ ma na rozwój intelektualny i emocjonalny Twojego dziecka. Grupa przedszkolna 5-6 latków "Mały Odkrywca" Dowiesz się, jak dzięki odpowiednim zabawom dzieci mogą szybko nauczyć się czytania oraz jak kluczowe znaczenie ma to dla ich poczucia pewności siebie, kiedy już pójdą do szkoły. I-II klasa "Mądre dziecko dobry początek" Zobaczysz, jak podczas zajęć Twoje dziecko uczy się czytania i skutecznie podnosi jego biegłość, doskonale się przy tym bawiąc; a także, jak rozwija swoją zdolność koncentracji. Dowiesz się, jak wspólnie możemy zbudować w dziecku przekonanie "poradzę sobie". III-IV klasa "Mądre dziecko" Dowiesz się, co takiego sprawia, że dzieci na naszych zajęciach nie mogą się doczekać treningu czytania. Zobaczysz, jak grając w Gniew Smoka, można uczyć się tabliczki mnożenia, ortografii czy dat historycznych. Zobaczysz, jak przeżywanie emocjonujących przygód w grach fabularnych, może rozwijać wewnętrzne przekonanie "poradzę sobie" i uczyć się budować coraz lepsze relacje z rówieśnikami.
V-VI klasa " Uczeń z charakterem" Dowiesz się, jak poprzez odpowiedni trening na naszych zajęciach sprawić, by Twoje dziecko samodzielnie i w krótszym czasie odrabiało lekcje, a także dostawało lepsze oceny w szkole. Pokażemy Ci, co robimy, by dzieci zaczęły wierzyć w siebie i co za tym idzie, pewniej czuły się na lekcjach oraz w grupie rówieśników. "Gimnazjalista z klasą" Zobaczysz jak, dzięki treningowi odpowiednich technik na naszych zajęciach gimnazjaliści wyrabiają nawyki samodzielnego, sprawnego uczenia się. Jak dzięki temu może wzrosnąć ich poczucie odpowiedzialności za ten obszar oraz jaki wpływ ma to na wyniki egzaminu gimnazjalnego. Dowiesz się również, jak poprzez specjalne dramy młodzież uczy się radzić sobie z własnymi emocjami. Prosimy o telefoniczną lub e-mailową rezerwację miejsc!
MAŁY ODKRYWCA "Zaczarowany Zajączek" - Program dla dzieci 3-4 letnich Program wykorzystuje niezwykły potencjał intelektualny dzieci, które są w wieku przedszkolnym. Podczas zabaw i doświadczeń dzieci uczą czytania swoje misie, przez co mimowolnie same nabywają tę umiejętność. Dzieci uczą się nie wiedząc o tym. Poprzez eksperymenty chemiczno-fizyczne i poznawanie zwykłych – ale niezwykłych zjawisk, z którymi stykamy się na co dzień, rozbudzają w sobie fascynację i chęć poznawania świata. Program podzielony jest na 8 książeczek, które dziecko, poprzez zabawę, uczy się czytać. Każda książeczka porusza jakieś ciekawe zagadnienie, dotyczące otaczającego świata. Zanim dziecko dostanie książeczkę, zapoznaje się najpierw z wyrazami, z których zbudowana jest treść książeczki a później eksperymentuje z nimi. W programie dla dzieci młodszych pojawia się postać tajemniczego „Zaczarowanego Zajączka”. Zajączek, pisząc listy do dzieci, inspiruje maluchy do przeprowadzania eksperymentów i badań. Niektóre z nich obrazują celowość codziennych, drobnych działań - obserwacja napięcia powierzchniowego wody, eksperyment z olejem i z wodą mydlaną, ukazuje maluchom zasady higieny osobistej i konieczność mycia rączek. Eksperyment ze śliną i chlebem pokazuje, że warto myć zęby po posiłku. Demonstracja przemiany energii elektrycznej i kinestetycznej w energię cieplną i uświadomienie dzieciom ciepła ich ciała, obrazuje konieczność ochrony tego ciepła i sensowność ubierania się. Podczas zajęć jest dużo ruchu. Dzieci utrwalają wyrazy, nosząc je zawieszone na szyi, skacząc po nich jak po kamieniach np. przechodząc przez rwący strumień, bawiąc się w ciepło/zimno czy w chowanego. Maluchy poznają literki, ale tylko w wyrazach, z którymi są związane emocjonalnie, np. pierwsza litera swojego imienia, imienia mamy i taty. Program przewiduje 26 spotkań dla dzieci, raz w tygodniu 2 x po 30 min. Program obejmuje 4 warsztaty dla rodziców (4 spotkania po 2 godz.). MAŁY ODKRYWCA "Przygoda na bezludnej wyspie" - Program dla dzieci 5-6 letnich Program „Przygoda na bezludnej wyspie” podzielony jest na 9 książeczek. Program ten, jest logicznie skonstruowaną grą przygodową. Dzieci stają się podróżnikami, którzy znaleźli się na bezludnej wyspie. Na wyspie znajdują klucz, który przenosi ich w czasie i przestrzeni. Dzieci odbywają podróż, podczas której poznają różne kontynenty, kulturę żyjących tam ludzi i obyczaje. Dzieci mają możliwość w różny sposób wyrazić siebie i głębiej uświadomić sobie swoje własne "ja". Malują swój herb, będąc rycerzami, tworzą swój talizman w Afryce czy przybierają indiańskie imię, które najlepiej określa jakąś cechę ich charakteru. Również i tutaj jest dużo ruchu, zabaw literkami i wyrazami. Dzieci mają wprawki do pisania, np. piszą listy do rodziców, rozwijają spostrzegawczość, twórczość i kreatywność. Dzięki wiedzy, którą nabywają, podróżnicy pomagają tubylczej ludności, która w zamian wskazuje im drogę w dalszej podróży. Dlatego podczas zajęć wykonywanych jest dużo eksperymentów, które wyjaśniają różne zjawiska chemiczne i fizyczne, z którymi stykamy się na co dzień. Program przewiduje 26 spotkań dla dzieci, raz w tygodniu 2 x po 45 min. Program obejmuje 4 warsztaty dla rodziców (4 spotkania po 2 godz.). Mały Odkrywca „Dobrzy, kosmiczni piraci” Program ten jest podzielony na 12 książeczek, jest bardziej intensywny, niż pozostałe programy Małego Odkrywcy i jest przeznaczony dla dzieci, które już wcześniej uczęszczały na zajęcia w Akademii, oraz dla sześciolatków, które teraz idą do pierwszej klasy. Podczas zajęć Dzieci empirycznie doświadczają treści książeczek, poprzez gry, zabawy i eksperymenty naukowe. Wprowadzając słownictwo np. do książeczki „KWIATY”, dzieci oglądają kwiat przez szkło powiększające, poznają, jak wygląda znamię i pylniki, i do czego służą. Rysują swoje modele kwiatów. Poprzez zabawę w pszczółki poznają proces zapylania (Dzieci same przygotowują nektar i pyłek) oraz poznają życie pszczół w ulu. Robią plaster miodu, dowiadują się o królowej, robotnicach i trutniach. Podczas pracy nad książeczką „WODA” Dzieci wraz z trenerem odparowują wodę i skraplają ją na lusterku. W ten sposób Dzieci dowiadują się dlaczego pada deszcz. Wkładając białe kwiatki i seler naciowy do wody zabarwionej na niebiesko, Dzieci odkrywają sposób, w jaki rośliny pobierają wodę z ziemi. Pracując nad książeczką „NASIONKA”, Dzieci dowiadują się o różnych nasionkach i o tym, w jaki sposób uczestniczą one w naszym życiu. Dzieci mielą ziarna, samodzielnie robią mąkę białą i razową. Sieją również rzeżuchę oraz fasolkę i obserwują proces ich wzrostu. Dzięki takiej formie zajęć Dzieci rozwijają ciekawość świata, poznają jego wielorakość, złożoność i bogactwo. Takie przygotowanie sprawia, że książeczka przywołuje miłe skojarzenia i buduje postawę „LUBIĘ CZYTAĆ”, dzięki której Dziecko łatwiej i szybciej opanowuje sztukę czytania i przeżywa mniej stresu w szkole. Program przewiduje 26 spotkań dla dzieci, raz w tygodniu 2 x po 45 min. Program obejmuje 4 warsztaty dla rodziców (4 spotkania po 2 godz.). MĄDRE DZIECKO "Przygoda na planecie Tina" - Program dla dzieci z klas 1 i 2 Jest to program specjalnie skonstruowany dla dzieci, które stawiają swoje pierwsze kroki w szkole i na ścieżce czytania. Program kładzie nacisk na umiejętności szkolne. Dzieci uczą się posługiwać narzędziami za zakresu Map Myśli, technik pamięciowych i szybkiego czytania. Dzieci odkrywają własny potencjał i zdolności dzięki temu budują wewnętrzne przekonanie „dam radę w każdej sytuacji”. Osnowę programu tworzą tematy prezentujące dzieciom wiedzę o otaczającym świecie. Dzięki eksperymentom i doświadczeniom w dziecku budzi się pasja poznawania i fascynacji światem, zadawania pytań, a co za tym idzie - samodzielnego uczenia się. Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka niekiedy sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę, (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli. Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad. Fizyka i chemia stają się dla dziecka dzięki takim zajęciom bliskie. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły ? pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny. Dziecko poradzi sobie w szkole i życiu, jeśli będzie posiadało wewnętrzne przekonanie, dam sobie radę, mam wystarczająco dużo zasobów, talentów, żeby sobie zawsze poradzić. Dzieci słuchają krótkich bajek terapeutycznych, które wprowadzają je do rysowania i uświadamiania sobie swoich mocnych stron, zalet. Cały program ubrany jest w fabułę, która uatrakcyjnia zajęcia, daje możliwość motywowania dzieci do treningowego wysiłku. Na Ziemi ląduje statek kosmiczny, który ma awarię. Tinianie, istoty bardzo podobne do ziemskich dzieci nawiązują kontakt z grupą ziemian (tymi ziemianami są dzieci uczestniczące w kursie). Dzieci wcielają się w różne role, poznają zwyczaje Tinian, pomagają tinianom poznać zjawiska, które mają miejsce na planecie Ziemia. Dzieci uczestniczą w naprawie statku i poznają przy tym zasady mechaniki klasycznej, aerodynamiki i chemii. Dzieci wykonują różne ciekawe eksperymenty naukowe, poznają techniki pamięciowe, doskonale się przy tym bawiąc. Listy od Tinian angażują dzieci do różnego rodzaju gier i zabaw rozwijających intelekt, koncentrację i osobowość dziecka. Program przewiduje 26 spotkań dla dzieci, raz w tygodniu 2 x po 60 min. Program obejmuje 4 warsztaty dla rodziców (4 spotkania po 2 godz.)
|